Simskolan är i full gång med många nöjda deltagare och föräldrar. Ett stort tack till er alla som sliter med detta, det är guld värt för klubben! Med det nya upplägget kan klubben ge flera barn plats i simskolan och det hjälper också vår ekonomi. Det behövs under hösten då vissa tävlingar kommer igång och vi vill ju vara med på så många som möjligt.
Calellalägret blev ju inte av. Klubben tvistar med arrangören om avbokningskostnaden. Just nu ser det inte ut som att familjerna som betalat kan få tillbaka någon del av anmälningsavgifterna.
Erik Persson satsar vidare mot OS 2021 i Tokyo som startar den 23 juli. KbSS fortsätter med vårt sponsringsavtal med honom och hoppas arrangera intressanta träffar med Erik så att så många som möjligt i klubben kan träffa och inspireras av honom.
Vissa träningsgrupper vill göra lite extra aktiviteter då vi har så få tävlingar. Styrelsen beslöt att det kan finansieras av klubben om kostnaden är skälig. 200 kr per simmare i simiaden yngre och uppåt under höst-terminen beslutades. Alla tränare är informerade och många roliga grejor är på gång.
Klubbdagen den 8 augusti blev en succé! Många glada barn från T3 och uppåt deltog, fler än 80 ungdomar och vuxna deltog i ett strålande solsken. Sisu (Idrottens Utbildningsorganisation) medverkade och det viktiga temat var hälsa och klubbens policy inom detta område. Materialet som togs fram kan användas vidare av klubben för värdegrundsarbete eller liknande. Klubbens maskot namngavs till: PINGU i princip enhälligt! Han kommer snart att synas i korridorerna…
Tävlingar: SM o Sum-Sim riks kommer att ändra upplägg för att Coronasäkra och kan då utföras som planerat. UGP skall genomföras och varje distrikt tar fram riktlinjer. UGP blir första större tävlingen i Kungsbacka Badhus 10-11 oktober. Vi väntar på att Simförbundet skall godkänna det Corona-säkra upplägg som vår arrangörsgrupp jobbat fram.
Dual meets kommer att arrangeras under hösten. Den först inträffar redan 8 september då S02 kommer till oss. Tränarna tar kontakt med ytterligare klubbar för att organisera.
Valberedningen har påbörjat sitt arbete inför årsmötet nästa år. Alla intresserade är välkomna att ställa upp för en ev plats i styrelsen. Iris Broner och Angela Poller är ansvariga för att föreslå en väl sammansatt styrelse vid årsmötet. Tag gärna kontakt med dem!
Luciaden: Här ville vi göra något riktigt extra och stort med det kan bli svårt med tanke på Covid-19 om vi inte får bjuda in mer än 50 personer. Vi avvaktar till nästa styrelsemöte i september och hoppas att FHM öppnar upp för fler deltagare.